Over deze campagne

De mooiste boodschap is bio: als we allemaal iets vaker biologische boodschappen kopen, zorgen we samen voor een mooiere wereld. Met meer bloeiende natuur, een vruchtbare bodem, meer dierenwelzijn en een groene toekomst voor ons allemaal. Dat is de boodschap van een driejarige EU-campagne die zich richt op het stimuleren van de verkoop van biologische producten, alsook het verbeteren van de herkenbaarheid van en het vertrouwen in het Europese biologisch keurmerk (het groene ‘blaadje’). Om mensen tijdens het boodschappen doen een duwtje in de goede richting te geven, speelt een groot deel van de campagne zich af op en rondom de winkelvloer.

De campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is in Nederland geïnitieerd door Bionext: de ketenorganisatie voor biologische landbouw en voeding. Bionext werkt samen met de biologische ondernemers (boeren, telers, handel en speciaalzaken) aan een steeds duurzamere landbouw. Deze campagne voeren we uit binnen een internationaal samenwerkingsverband met onze Zweedse, Finse en Vlaamse zusterorganisaties: Pro Luomu, Organic Sweden en BioForum.

Met deze campagne sluiten we aan bij de richtlijnen over evenwichtige, gezonde voeding van het Voedingscentrum.

Volg de campagne ook op Facebook en Instagram.

Word ook partner!

Binnen deze campagne zullen er diverse categoriegerichte nudgingacties online en in fysieke supermarkten opgezet worden. Diverse retailers en producenten hebben kenbaar gemaakt zich te verbinden aan deze campagne. Bent u biologisch ondernemer en heeft u interesse om, op wat voor manier ook, te participeren in de campagne, neem dan gerust contact met ons op! Dat kan via:

Natalie Oudenhoven

oudenhoven@bionext.nl

Campagnemateriaal

Wil je meer informatie over biologisch, of wil je zelf ook iets schrijven over bio of over de campagne, bekijk dan in deze toolbox alle beschikbare materialen.