Over deze campagne

Als we allemaal iets vaker biologische boodschappen kopen, zorgen we samen voor een mooiere wereld. Met meer bloeiende natuur, een vruchtbare bodem, meer dierenwelzijn en een groene toekomst voor ons allemaal. Dat is de boodschap van een driejarige EU-campagne die is geïnitieerd door Bionext en BioForum, ketenorganisaties voor de biologische sector in Nederland en België. De campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ richt zich op het verbeteren van de herkenbaarheid van en het vertrouwen in het Europees biologisch keurmerk (het groene ‘blaadje’). Om mensen tijdens het boodschappen doen een duwtje in de goede richting te geven, speelt een groot deel van de campagne zich af op en rondom de winkelvloer.

Bionext verbindt de Nederlandse biologische ketens van boer tot consument. Bionext wordt gedragen door drie verenigingen: Biohuis (boeren en tuinders), BioNederland (producenten en handel) en de Biowinkelvereniging. Deze campagne voeren we uit binnen een internationaal samenwerkingsverband met onze Zweedse, Finse en Vlaamse zusterorganisaties: BioForum, Pro Luomo en Organic Sweden.



Volg de campagne ook op Facebook en Instagram.


Over deze campagne

De mooiste boodschap is bio: als we allemaal iets vaker biologische boodschappen kopen, zorgen we samen voor een mooiere wereld. Met meer bloeiende natuur, een vruchtbare bodem, meer dierenwelzijn en een groene toekomst voor ons allemaal. Dat is de boodschap van een driejarige EU-campagne die zich richt op het stimuleren van de verkoop van biologische producten, alsook het verbeteren van de herkenbaarheid van en het vertrouwen in het Europese biologisch keurmerk (het groene ‘blaadje’). Om mensen tijdens het boodschappen doen een duwtje in de goede richting te geven, speelt een groot deel van de campagne zich af op en rondom de winkelvloer.

De campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is in Nederland geïnitieerd door Bionext: de ketenorganisatie voor biologische landbouw en voeding. Bionext werkt samen met de biologische ondernemers (boeren, telers, handel en speciaalzaken) aan een steeds duurzamere landbouw. Deze campagne voeren we uit binnen een internationaal samenwerkingsverband met onze Zweedse, Finse en Vlaamse zusterorganisaties: Pro Luomu, Organic Sweden en BioForum.

Volg de campagne ook op Facebook en Instagram.

Word ook partner!

Binnen deze campagne zullen er diverse categoriegerichte nudgingacties online en in fysieke supermarkten opgezet worden. Diverse retailers en producenten hebben kenbaar gemaakt zich te verbinden aan deze campagne. Bent u biologisch ondernemer en heeft u interesse om, op wat voor manier ook, te participeren in de campagne, neem dan gerust contact met ons op! Dat kan via:

Natalie Oudenhoven

oudenhoven@bionext.nl